Vo svete smartfónov expandujú vo veľkom čínski výrobcovia

0
846

Smartfóny sú všade na okolo nás. Nosíme ich so sebou von, do práce či dokonca na toaletu. Inými slovami, sú neoddeliteľnou súčasťou našich životov. Dlho tomu však tak nebolo.

Smartfóny, hlavne tie výkonnejšie, vo všeobecnosti v minulosti patrili medzi zariadenia určené pre vrchných 10%, dnes je však situácia. Mnoho spoločností totiž prináša technologické novinky aj do strednej kategórie zariadení. Dobrým príkladom je napríklad spoločnosť Xiaomi, ktorá len nedávno predstavila napríklad smartfón Xiaomi Black Shark 2, smartfón, ktorý je výkonnejší ako väčšina počítačov, ale cenovo patrí medzi dostupné zariadenia. Alebo ďalším dobrým príkladom je spoločnosť Vernee Mobile, o ktorej sme v našich končinách toho moc nevedeli. Spoločnosť však expanduje rýchlym tempom, a len nedávno začal ponúkať mobily online aj v našich končinách, prostredníctvom oficiálnej distribúcie.

Dobrým odrazovým mostíkom pri pohľade na expandujúce spoločnosti sú dáta z IDC, ktoré dlhodobo sledujú zvýšený trend záujmu o čínske smartfóny. Napríklad, minulý rok sa podarilo čínskemu gigantovi, spoločnosti Huawei predbehnúť v predajoch spoločnosť Apple.

Čínskym spoločnostiam sa darí vďaka dobre zvolenej stratégii

Prečo sa tak darí čínskym výrobcom zariadení môžeme dnes len hádať. Ale pri pohľade na ich aktivity, môžeme povedať, že úspech sa neschováva v platenej reklame, ale skôr v znižovaní marže a snahe nacpať čo najviac technologických noviniek aj do dostupnejších zariadení. Dobrým príkladom sú napríklad skenery odltačkov prstov umiestnené v displeji, tu sa podarilo spoločnosti Xiaomi túto technológiu dostať aj do zariadení s cenovkou pod 400€. Pri pohľade na konkurenciu s touto technológiou tak môžeme hovoriť o husárskom kúsku, ktorý sa šíri vďaka link buildingu rýchlosťou blesku medzi používateľmi internetu. Zaujímavosťou však je, že mnoho spoločností má podobnú stratégiu, napríklad aj Oppo, ktorý dominuje na čínskom trhu.

Zdroj: TS