BRATISLAVA 16. decembra (WEBNOVINY) – Premiér Robert Fico požiadal predstaviteľov spoločnosti Transpetrol, aby využili všetky možnosti na odstúpenie od zmluvy, týkajúcej sa sponzoringu jachtingu. Agentúru SITA o tom informoval Tlačový a informačný odbor Úradu vlády SR.
Denník Sme v pondelok upozornil, že jachtársky klub Brutal Fish Yacht Club (BFYC), ktorý vedie bývalý člen predstavenstva Penty a podnikateľ Richard Schultz, od Transpetrolu dostane 50-tisíc eur.
Rovnakou sumou zrejme sponzorovali aj účasť klubu na trojdňových majstrovstvách Chorvátska v novembri. Denník pripomína, že štátny podnik patrí do rezortu ministra hospodárstva a vášnivého jachtára Tomáša Malatinského.
Zverejnili dve zmluvy
„Transpetrol sa angažuje v podpore rôznych druhov športov, výnimkou nie sú ani športy menšinové či nemasové,“ vysvetlila pre Sme Lucia Patznerová zo sekretariátu riaditeľa Transpetrolu. „Súvisí to aj so skutočnosťou, že podpora štátu pre tieto športy nie je vždy ideálna a štátna akciová spoločnosť tak aspoň čiastočne zmierni tento problém.“
Firma pred pár dňami zverejnila dve zmluvy. Prvú uzatvorila s jachtármi. Brutal Fish Yacht Club má 50-tisíc eur využiť na „podporu mládežníckeho klubu BFYC, zabezpečenie tréningového procesu a tréningových pomôcok družstva, zabezpečenie oblečenia a ochranného výstroja detských reprezentantov“.
Denník Sme napísal, že členom klubu je okrem Schultza aj Peter Benedikt, tiež spojený s Pentou, či ďalší ľudia z biznisu. V mládežníckych tímoch sú zväčša v jachtárskych kluboch deti dospelých členov klubu. Druhú zmluvu Transpetrol podpísal s reklamkou berger.bross. Agentúra mala zaistiť propagáciu spoločnosti na pretekoch v chorvátskej Kaštele.
Podľa informácií Sme sa na nich zúčastnili dva tímy. Okrem BFYC aj loď El Solete z konkurenčného klubu z Pezinka. Ten potvrdil, že podporu od štátnej firmy nedostal. I keď Transpetrol tvrdí, že zmluva s reklamnou agentúrou bola zameraná „plošne na podporu predmetného podujatia“, píše sa v nej, že sa logá Transpetrolu objavia na bočnej a zadnej strane lode a na hlavnej plachte.
Sponzoring bez loga
Fotografie z pretekov sú na internete. Na jachte Brutal Fish Yacht Clubu logo Transpetrolu nevidno. Sme oslovilo majiteľa reklamnej agentúry Milana Bergera aj Richarda Schultza z jachtárskeho klubu. Ani jeden z nich priestor na vysvetlenie nevyužil.
Transpetrol sponzoring jachtárov obhajuje tým, že firma je obchodnou spoločnosťou a marketing je dôležitý. Za sponzoringom vodného športu je vraj stratégia.
„V súčasnosti sa spoločnosť zameriava na rozšírenie ropovodného prepojenia cez územia, ktoré sú priamo či nepriamo konfrontované s prítomnosťou vodných tokov, a teda lokalít slúžiacich na rekreáciu a vodné športy,“ vysvetľuje dôvod, prečo si zvolili takýto sponzoring.
© SITA Slovenská tlačová agentúra, prevádzkovateľ spravodajského portálu webnoviny.sk. Všetky práva vyhradené.