Fakty o zimných pneumatikách

0
376

Mať štyri rôzne typy pneumatík na aute pravdepodobne nie je vhodné, zatiaľ čo párovanie párov na prednej a zadnej strane nie je závažným problémom. Opotrebovaniu pneumatík pri rôznych rýchlostiach môže byť pravidelným otáčaním pneumatík zabránené. Automobil s tromi alebo štyrmi nesúladnými pneumatikami môže byť problémom, pretože pneumatiky sa nemôžu otáčať s rovnakým účinkom. Problémy s nafúknutím, vyrovnaním alebo pozastavením vozidla môžu tieto problémy znásobiť, čomu sa treba vyhýbať.

Pneumatiky rôznych veľkostí – je to problém?

Veľkým problémom s chybne spojenými pneumatikami je to, že sú často znakom nevhodného predajcu, ktorý sa o svoje auto stará nedostatočne. Ak sú pneumatiky rôznych veľkostí, môžu sa opotrebovávať pri rôznych rýchlostiach, a tým pádom budete nové pneumatiky zakupovať skôr, ako si myslíte.

Výmena starých pneumatík za nové – je to nutné?

Ak sú všetky štyri pneumatiky pre úžitkové vozidlá rovnakej veľkosti a modelu a majiteľ ich správne otáčal, nikdy by nemal existovať dôvod na nesprávne zladenie pneumatík. Všetky štyri pneumatiky sa opotrebujú zhruba v rovnakom čase a môžete si zakúpiť štyri nové pneumatiky, aby ste zabránili nezhodám a možnému poškodeniu. Ďalším problémom s chybne spojenými pneumatikami je to, že neviete, ako sú staré alebo kedy by sa mali vymeniť s výnimkou skúmania opotrebenia. Ako už bolo spomenuté, niektoré pneumatiky vydržia dlhšie ako iné. Aby ste si boli istí, aké máte pneumatiky, najlepšie by bolo vymeniť ich všetky naraz.

Rotácia pneumatík – je nutná?

Pretože predné a zadné odolné pneumatiky vozidiel s pohonom všetkých kolies a s pohonom všetkých štyroch kolies vykonávajú rôzne funkcie pri zrýchľovaní, brzdení a zatáčaní, je potrebné rovnomerne vytočiť rotáciu pneumatík a udržiavať rovnocenné dezény všetkých pneumatík vozidla, aby sa minimalizovalo namáhaniu hnacej sústavy.