Ruská televízia polemizovala o obliehaní Leningradu, kajá sa

0
139

MOSKVA 28. januára (WEBNOVINY) – Súkromná ruská televízia sa v pondelok ospravedlnila za anketovú otázku, či sa mal vtedajší Sovietsky zväz vzdať v záujme ukončenie blokády Leningradu nacistami počas druhej svetovej vojny.

Otázka zverejnená deň pred 70. výročím ukončenia takmer 900 dní trvajúceho obliehania dnešného Petrohradu chcela poukázať na možnosť vzdania sa s cieľom zachrániť státisíce ľudí, ktorí zahynuli najmä v dôsledku hladu.

TV Rain, stanica kritická voči prezidentovi Vladimirovi Putinovi, uznala, že otázka bola "neetická" a jej položenie bolo chybou. Program televízie tvrdo odsúdil aj ruský parlament. Podľa poslancov totiž ide o priamu urážku obetí vojny a ľudí, ktorí trpeli v obliehanom Leningrade.

Rusko si v pondelok pripomenulo 70. výročie oslobodenia niekdajšieho Leningradu, ktorý obliehali nacisti takmer 30 mesiacov . Približne milión obyvateľov zomrelo od hladu a pri obrane obkľúčeného mesta. Potravinová kríza vrcholila vo februári 1942, keď v meste denne umieralo okolo 3-tisíc až 4-tisíc civilistov. Denný prídel potravín bol výrazne zredukovaný a ľudia boli donútení jesť domáce zvieratá, hmyz či lepidlo.

© SITA Slovenská tlačová agentúra, prevádzkovateľ spravodajského portálu webnoviny.sk. Všetky práva vyhradené.