Starý most v Bratislave zmizne o čosi neskôr, ako plánovali

0
18

BRATISLAVA 20. februára (WEBNOVINY) – Súčasná konštrukcia Starého mosta v Bratislave sa na prelome marca a apríla stane minulosťou. Práve vtedy totiž plánujú konštrukciu odstrániť. Pôvodný plán síce hovoril o konci februára, práce sa však mierne zdržali. Konštrukcia mosta je totiž viac poškodená a skorodovaná ako predpokladali, časti mosta preto musia dočasne spevniť oceľovými prvkami, aby zachovali bezpečnosť na stavbe. Počas kontrolného dňa na Starom moste to uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Eurovia SK Róbert Šinály.

Odporúčame:

Hlasovanie o farbe Starého mosta ukončili, poznáme výsledky

Obrazom: Starý most sa stráca pred očami, ostávajú mu týždne

Starý most začali rozoberať, o pamätníku Bratislava nehovorí

Najprv odpal, potom rekonštrukcia

Minulý týždeň do prvého poľa pod Starým mostom vplávala súprava lodí, ktorá vytvára dočasnú podpornú konštrukciu, kým časti mosta demontujú a odpaľujú. Časti starej konštrukcie mosta potom odvezú mimo stavby a zlikvidujú, priblížil práce Šinály. S

tará konštrukcia mosta by tak mala byť už onedlho minulosťou. Robotníci potom začnú rekonštruovať piliere mosta. Tie, ktoré ostanú zachované, navýšia, dva piliere úplne zbúrajú a namiesto nich postavia jeden nový. Ako vysvetlil Šinály, zvýši sa tak priepustnosť plavebnej komory.

Okrem mierneho zdržania pokračujú ostatné práce na Štúrovej ulici v Starom Meste i na petržalskej strane Dunaja podľa harmonogramu. “Časový sklz na Starom moste je jediný, ktorý na stavbe registrujeme. Celý projekt vyzerá tak, že to bude veľký impulz pre podporu verejnej dopravy v Bratislave,” uviedol pri kontrolnom dni bratislavský primátor Milan Ftáčnik.

Ako doplnil Šinály, na Štúrovej ulici už demontovali električkovú koľaj aj trakčné vedenie a v tejto chvíli tam robia sondáž existujúcich inžinierskych sietí. Od budúceho týždňa začnú kopať kanalizáciu a prekladať všetky inžinierske siete. Prekládka sietí sa od 1. apríla presunie na Šafárikovo námestie.

S tým budú spojené ďalšie dopravné obmedzenia, cesta na nábreží Dunaja totiž ostane prejazdná len v jednom pruhu. “Na petržalskej strane Dunaja bol odťažený násyp a na budúci týždeň začíname s výstavbou spodnej stavby pre estakádu Artmedia. Následne bude pokračovať výstavba spodnej stavby pre električkovú trať,” dodal Šinály.

K Dunaju prišiel aj kandidát Fico

Pokračovanie prác na rekonštrukcii Starého mosta si bol vo štvrtok pozrieť aj premiér Robert Fico. “Desiatky rokov počúvam o električkovom prepojení medzi mestom a Petržalkou a to sa už na konci budúceho roka stane realitou, kedy 2,4 kilometrov dlhá električková trať spojí Staré Mesto s Petržalkou,” uviedol premiér Fico. Most bude podľa neho zaujímavý aj tým, že umožní lepší prechod pre chodcov a cyklistov.

“Ak sa to všetko pekne urobí, vrátane ulíc na staromestskej a petržalskej strane, tak to bude jeden nádherný projekt,” skonštatoval Fico. Podľa primátora Ftáčnika ide o významný projekt aj s podporou vlády SR a Európskej únie. “Európska únia urobila z podpory verejnej dopravy v Bratislave prioritu aj v programovacom období 2014-2020, čiže je reálna možnosť získať peniaze aj pre pokračovanie trate z Bosákovej až po Janíkov dvor,” dodal Ftáčnik.

Starý Most v Bratislave začalo mesto rekonštruovať koncom minulého roka. Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most zrekonštruuje Združenie MHD – STARÝ MOST, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní, a je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ.

Most pre verejnosť uzavreli 2. decembra 2013 a začali skladať starú konštrukciu. Novú konštrukciu plánuje konzorcium stavať na jar na petržalskom brehu Dunaja a odtiaľ ho potom budú vysúvať ponad koryto Dunaja. Projekt bude stáť 58,8 milióna eur bez DPH. Mesto na projekt požiadalo o nenávratný finančný príspevok. Na financovaní projektu sa bude z 85 percent podieľať Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto. Jednou z podmienok na čerpanie nenávratného príspevku je, že Starý most i električková trať Šafárikovo námestie – Bosákova musia byť hotové do konca roka 2015.

© SITA Slovenská tlačová agentúra, prevádzkovateľ spravodajského portálu webnoviny.sk. Všetky práva vyhradené.