Marketingové stratégie verzus vplyv sociálnych sietí a reálne skúsenosti ľudí

0
23

Spotrebitelia a zákazníci sú zmätení. Nečudo. Všetky tie premyslené a preplánované stratégie ako a čo im predať sú nielenže pomerne únavné, ale najmä sú nanajvýš neosobné. Už aj centralizovaná kancelária v Bratislave je od mnohých ďaleko, pritom priblížiť sa nie je až také zložité. Stačí si uvedomiť, že ako spotrebiteľ, tak aj marketingový špecialista sú predsa v prvom rade ľudia, s reálnymi očakávaniami aj skúsenosťami, ktoré je treba zohľadniť predovšetkým.

Prečo sa teda všetko komplikuje zložitou reklamnou terminológiou, ktorá cieli na masy, a nie na jednotlivca? A čo je ešte podstatnejšie, prečo výrobky, ktoré sú propagované, tak málo odrážajú skutočnú skúsenosť zákazníka?

Sociálne siete ako nová sila marketingu

Pracovníci marketingu sa pritom stále pokúšajú o to, aby pôsobili osobne a pristupovali ku každému zákazníkovi individuálne, avšak to, že ponuka je “personifikovaná”, ešte neznamená, že je aj osobná. A to aj napriek tomu, že je ich najhlavnejším cieľom pozbierať kvantá informácií a na základe nich vytvoriť ponuku doslova na mieru.

Na druhej strane sú tu sociálne siete a ich okamžitá „pravda“.  Od názorov na výrobky až po rýchly prehľad ponúk priestorov pre biznis, je tu všetko, hneď a bez marketingových „omáčok“.

Ľudia sa vyjadrujú na základe vlastných skúseností, porovnávajú, hodnotia, veľa sa pýtajú. Ľudia ľudí, reálnych a s reálnymi skúsenosťami. A to je obrovská sila, ktorú pochopili aj ľudia znalí marketingu. Preto vplyv sociálnych médií rozhodne nepodceňujú a efektívne s nimi spolupracujú.

Základné princípy, ktoré fungujú všeobecne… aj v obchode

  • Obchod nemá emócie, no ľudia áno.
  • Ľudia chcú byť súčasťou niečoho väčšieho, než sú oni sami, ale nie ako anonymný prvok v nemennej mase.
  • Ľudia chcú cítiť.
  • Ľudia chcú, aby sa s nimi rátalo a aby ich nikto nevynechal.
  • Ľudia chcú tomu, čo sa deje, aj porozumieť. Tak im to stačí už len vysvetliť. Jasne, zrozumiteľne a bez zbytočných komplikácií.

Princíp človeka k človeku platí aj v obchode

Preto bez ohľadu na kadejaké marketingové stratégie a predajné techniky stále najviac zafunguje, ak sa človek priblíži k človeku. Všetci sme totiž v prvom rade ľudia, zákazník aj predávajúci či reklamný stratég. Tá najúčinnejšia komunikácia je teda zvyčajne tá najjednoduchšia.  Výzvou marketérov dnešnej doby je preto pochopiť a vysvetliť zložitosť čo najjednoduchším spôsobom. A predovšetkým hovoriť rovnakým, čo najosobnejším jazykom ako tí, ktorých chcú osloviť.

Poradňa kancelarie.sk tak možno poslúži vám všetkým, ktorí chcete niečo zmeniť, ale neviete presne, kde a ako začať.

 

zdroj: kancelarie.sk