Chcete formovať postavu? Staňte sa „činkovým“ maniakom!

0
1058

Aj vy stále cvičíte a cvičíte, ale kilogramy nejdú vôbec dole? Podobne som na tom bola aj ja. Dlhé mesiace som sa venovala kardio cvičeniu. Vyskúšala som behanie, plávanie, bicyklovanie. Napriek úsiliu sa moja postava vôbec nemenila k lepšiemu. Na narodeniny od priateľa som dostala sadu činiek a zrazu sa všetko zmenilo.

Správna kombinácia na chudnutie

Chudnutie a zároveň následné udržanie postavy je kombináciou viacerých faktorov. Na prvom mieste je strava, ktorá musí byť vyvážená, skladajúca sa z potrebných živín a pestrá. Pri chudnutí musí byť váš príjem energie nižší ako výdaj. Dobre si strážte prijaté kalórie, napríklad pomocou aplikácie. Samozrejme, že samotná strava nestačí. Preto by ste sa mali minimálne tri razy do týždňa venovať športovej aktivite. Pri nej platí pravidlo ako pri strave. Cvičenie musí byť pestré. Samotné kardio na formovanie postavy nestačí. Dá sa povedať, že kardiom síce spálite kalórie, ale vaša postava zostane mľandravá. Zhodené kilogramy na vás budú visieť v podobne nepekne scvrknutej kože. Dámy nemôžu očakávať po hodinách kardia pevný zadoček a páni pevné paže. Z uvedených dôvodov by ste ku kardiu mali pridať aj silové cvičenie. Ak nechcete chodiť posilňovať do fitka, môžete si kúpiť činky. Na začiatku vašej cesty k novej postave vám budú stačiť aj jednoručky.

Prečo je potrebný silový tréning

Silový tréning sa dá zostaviť aj z cvikov, pri ktorých budete využívať váhu vlastného tela. Ak si na takéto cvičenie netrúfate, pomôže vám už spomínaná činka, činkové sety či nakladacie činky. Do domáceho fitness si môžete zakúpiť taktiež hrazdu na cvičenie alebo lavicu na cvičenie. Všetky vymenované pomôcky nezaberú veľa miesta a dá sa s nimi precvičiť celé telo. Cviky na spevnenie tela sú omnoho efektívnejšie ako hodiny joggingu. Je vedecky dokázané, že po náročnom posilňovaní vaše telo spaľuje energiu ešte dlhé hodiny, dokonca dni. Silové cvičenie pomáha spáliť o 10 % viac kalórií ako kardio. Dôležitý je taktiež fakt, že vďaka posilňovaniu sa znižuje vaša chuť do jedla. Pri kardiu je efekt opačný. Po dlhom behu sa cítite vyhladovaní a zjedli by ste aj koňa. Po posilňovaní si doprajte dostatok bielkovín a vaše telo si nebude žiadať iné nezdravé potraviny. Pomôckou pri chudnutí sú aj rôzne suplementy či doplnky, ktoré pomáhajú zvyšovať spaľovanie tukov. Čo je teda najlepšou kombináciou pre chudnutie? Zdravá strava, trochu kardia a veľa posilňovania (najlepšou voľbou je silový tréning a po ňom približne 15 minút kardia). Stroje a pomôcky na posilňovanie či kardio tréning nájdete na stránkach e-shopu inSPORTline. Prekvapení budete z veľkého výberu a skvelých cien. Tak neváhajte a začnite už dnes svoju premenu tela.