Ideálne riešenie: Činky alebo vlastná váha?

0
361
Činky alebo vlastná váha?

Pravdepodobne neexistuje človek, ktorý by nechcel byť fit, vyzerať dobre a v neposlednom rade cítiť sa dobre. Nie je to jednoduché, na druhej strane, nie je to ani také náročné, ako by si mnohí mysleli. Najťažšie je, ako to už býva zvykom, začať. To je kľúčové, no o prípadnom úspechu či neúspechu rozhoduje aj niekoľko ďalších faktorov. My ti na našom online Časopise prezradíme, o čo sa jedná. 

V prvom rade si musíš stanoviť cieľ. Niekto chce totiž pomocou cvičenia nabrať svalovú hmotu, ďalší človek chce redukovať svoju telesnú hmotnosť a svaly preňho nie sú smerodajné. Sú taktiež ľudia, ktorí chcú schudnúť aj nabrať svalstvo, preto si musia dávať veľký pozor na stravovacie návyky, všetko to ide ruka v ruke. O strave dnes hovoriť nebudeme, ak tak, len okrajovo, poďme sa ale pozrieť na to, či je pre vás ako jednotlivcov výhodnejšie pracovať s činkami alebo s vlastnou váhou. Častokrát je to aj o možnostiach, ktoré máte k dispozícii. Treba sa vynájsť v každej situácii.

Takže, ak s cvičením začínate, ideálne je pracovať s vlastnou váhou. Existujú cviky ako bench dips, bench, drepy, kľuky či zhyby, na ktoré okrem vlastného tela nepotrebuje doslova nič. Pomocou rôznych cvičení, ktoré pramenia z jógy či pilatesu sa môžete venovať aj chrbtu či ramenám. Človek by ani neveril, ako veľmi sa môže fyzicky posunúť, keď pracuje s vlastným telom. Je to ale technicky náročné, pretože, tak ako vo všetkom, aj tu platí, že ak budete robiť niečo nesprávne, môže vám to viac poškodiť ako urobiť dobre. Odporúčame preto napríklad trénera Maroša Molnára, ktorý je autorom mnohých videí či článkov, ktoré môžete využiť pri svojich začiatkoch.

Áno, výhodnejšie je teda cvičiť s vlastným telom ako s činkami, ale ak sa chcete svojmu telesnému rozvoju venovať dlhodobo, musíte variovať čo robíte. Existuje niekoľko cvikov s vlastnou váhou, ktoré vás dostanú do formy. A teda, činky prichádzajú po určitom čase, keď už približne viete ako sa správne hýbať a ako cviky robiť. Ideálne na začiatok sú jednoručky. Pomocou nich viete vhodne precvičiť biceps, triceps a aj ramená. Dokonca aj chrbát. Čo sa týka nôh, tie vo svojich začiatkoch najlepšie precvičíte drepmi, calf kickmi a behom, prípadne bicyklovaním. Skutočne, beh je blahodárny, i keď veľa ľuďom sa doňho nechce.

Ideálnym vzorom v cvičení s vlastnou váhou je španielsky futbalista Adama Traoré, ktorý ako talentovaný hráč prešiel akadémiou FC Barcelona a dnes oblieka dres Wolverhamptonu Wanderers na Britských ostrovoch. V Premier League sa Wolves v uplynulých rokoch stali čiernym koňom a služby, ktoré poskytujú ponuky pre futbal sa z nich stáva mimo tímy z TOP šestky, favorit. V zápasoch proti tímom ako Chelsea, City, United či Liverpool sú na nich kurzy 2,2-2,3.  Traoré je na prvý pohľad veľkou korbou plnou svalstva, ale samotný hráč sa k tejto problematike viackrát vyjadril. Aj keď pôsobí, že trávi v posilňovni hodiny a hodiny, povedal, že nie je fanúšikom dvíhania činiek a venuje sa práci s vlastným telom, ku ktorej pridáva beh, futbal a kvalitné stravovanie.

Každý z nás má svoju konkrétnu cestu a ako píšeme v úvode, treba si nastaviť cieľ, byť lepší ako včera. Nie je to klišé, je to smer, ktorý je potrebný si nastaviť a držať sa ho.