Jedná sa o PR článok zverejnený na internete, ktorý má v sebe určitú “nadstavbu” takže okrem propagačnej funkcie má aj dôležitú úlohu pri zvyšovaní pozície vo vyhľadávačoch.
Takéto články obsahujú spätné odkazy, ktoré by vyhľadávače (resp. roboty) mali vyhodnotiť ako znak dôležitosti.Z toho aj odvodený názov SEO – search engine optimalization, teda optimalizácia pre vyhľadávače. Potom SEO článok možno jednoducho pomenovať ako článok písaný pre vyhľadávače.
SEO články vám zlepšujú pozíciu pri zobrazení výsledku vyhľadávania. Takéto články sú účinným nástrojom linkbuilding, ktorý má získať kvalitné spätné odkazy v rámci optimalizácie pre vyhľadávače.
Obsah SEO článku je nutné písať tak, aby obsahoval kľúčové slová v rôznych gramatických tvaroch, z ktorých časť sa použije ako názov odkazov (anchor text).
Nezabúdajte že článok by mal byt zrozumiteľne napísaný a mal by obsahovať „rozumný“ počet spätných odkazov (Odporúčame max. 3) a silu spätných odkazov treba cez kľúčové slová zamerať na hlavné kategórie cieľovej web stránky.