Tescoma – na začiatku úspechu

0
1434

 

Značka Tescoma nie je v našich končinách neznáma. Práve naopak, za viac ako 20 rokov existencie sa s jej výrobkami stretol asi každý, kto niekedy riešil vybavenie do kuchyne. Pootvorili sme pre vás malé okienko do histórie značky, ktorá sa stala synonymom úspechu.

Priekopnícke začiatky

Na začiatku 90tych rokov sa dramaticky menili životné osudy všetkých Čechov a Slovákov, pád železnej opony znamenal priestor pre realizáciu nových myšlienok a nápadov. V roku 1992 sa iniciatívy chopili aj páni Jiří Vaculík a Petr Chmela a v Zlíne založili firmu Tescoma. Prvým predajným artiklom Tescomy bol šetrič vody, ktorého funkčnosť mohla spoločnosť vďaka pojazdnej kuchynskej linke predvádzať prakticky kdekoľvek. Nenatíska sa aj vám paralela so Zikmundom a Hanzelkom, ktorí svojho času podobným spôsobom predstavovali svetu automobil Tatra 87?

Ventilátory a Helena Růžičková

Už o rok Tescoma rozširuje svoju sieť na Slovensko a významným spôsobom spestruje svoj sortiment. Ten sa postupne rozrastá o elektrospotrebiče, spočiatku najmä o konvektory a ventilátory. Mimochodom, Tescoma bola prvou spoločnosťou, ktorá oficiálne dodávala ventilátory na český a slovenský trh. Svoju tvár so značkou v tom čase spojila dokonca Helena Růžičková, ktorá hrnce od Tescomy prezentovala ako veľmi praktické pomôcky, v ktorých sa varí rýchlo a zdravo. To vlastne platí dodnes, či sa jedná o čajníky alebo panvice.

Rast aj v novom miléniu

Postupom času získavala firma čoraz väčšiu prestíž a pole svojej pôsobnosti rozšírila o taliansky a poľský trh. Koncom 90tych rokov už hrnce a hrnčeky od Tescomy poznalo podľa výskumov až 80% žien. Azda aj kvôli dobre zvládnutej reklamnej kampani, z ktorej si možno aj vy pamätáte chytľavé „Tescoma to má“.

Nové milénium znamenalo nové výzvy aj pre Tescomu. Vlastný program v televízii, spustenie vlastného vývoja a výroby vybavenia do kuchyne a rozšírenie pôsobnosti do Ruska a na Ukrajinu – to sú míľniky roku 2000 v Tescome.

 

V súčasnosti môžete výrobky Tescomy, od šunkovarov až po kanvice, nájsť v predajniach a na veľtrhoch po celej Európe, v Miláne, Madride, Porte či Frankfurte. Do kuchýň prináša štýl a jedinečnosť vlastných nápadov a realizácií, ktoré sa oplatí ochutnať

Ak vás história značky Tescoma zaujala, môžete sa viac zaujímavostí dozvedieť na Tescoma story. Dobrú chuť s Tescomou!